I know where I've been

inget mer bloggande för min del.
tack och hej, och ha det fint.

thunk thunk

I måndags träffade jag min fina vän kaycha. vi tog tåget till malmö för att besöka några omtalade second hand butiker. jag sprang in framför en buss och tappade skon mitt framför bussen. det var pinsamt. och vi hittade både emmaus och myrorna, och kikade runt där i ett par timmar. Kaycha fyndade (men till min stora besvikelse så köpte hon inte den extremt tjusiga procenttröjan från vero moda). vi hittade ett mysigt och billigt lunchställe, där man kunde äta köttfärspaj med salladsbuffé för 45 slantar. och vi åt tills vi blev runda. vi vandrade runt lite i malmö, tog tåget till lund, och vandrade till slut runt lite i lund också. och dagen slutade med att vi blev utslängda från ett café. det var en fin dag, för med en så fin vän kan det inte bli annat än fint!!

i tisdags träffade jag kamelia, vilket var evigheter sen sist. vi åkte buss till tomelilla för att gå på skånes mysigaste café - bullen och bönan. vi spelade vem där, när och fjärran och åt mackor och drack kaffe. sånt tycker vi hemskt mycket om. och på bo ohlsons köpte jag gelpennor för 15 kronor och ett fint skrivblock till biologi B. och man skulle kunna tro att det är omöjligt att två personer som sitter på busshållplatsen och väntar på bussen kan missa att bussen har kommit. men tro mig, det är mycket möjligt. så går det när skallen inte är där den ska.

i onsdags åkte jag till caroline, där även vera och annika var. vi tog oss genom mängder med äckliga rabarberliknande blad och nässlor till det mysigaste stället i sjöbo - stenänga. och det var mödan värt. vi grillade lax och pinnbröd, lyssnade på radio, njöt av solen och flummade runder. carro såg ut som en blandning av ett fyllo och en gigantisk bebis när hon vandrade omkring i vattnet. sen försökte hon sätta fyr på stenänga. och det var väldans mys. det är sådana kvällar som gör sommaren så fin. väl hemma hos carro igen bakade vi en okladdig kladdkaka, drack mjölk med kaffe med vaniljsmaksättning, tittade på roliga youtube-filmer, stickade minimala halsdukar, norpade ögonbryn, och flummade lite till. (jag vill ha en korv).
och idag gick vi upp tidigt, åt frukost, tittade på tv, pratade strunt, köpte linsvätska (den som väntar på något gott....) och jag tog bussen hem.
caroline är en av de skönaste personerna jag känner.

och jag funderar på att beställa tid för klippning och färgning hos frisören.

Mona Lisa must have had the highway blues, you can tell by the way she smiles

27 juni: Invadera Sydossettien
3 juli: Kl 16.00 Böja stålrör och andas mjöl
5 juli: Kl 08.45 Förja ögonbryn och ägga lärarens hus
15 juli: Kl 17.00 Krossa speglar (OBS! Sju års olycka fr.o.m nu ->)
22 juli: Ägga lärarens hus samt få alla i klassen att fira prinsessans namnsdag med att baka bullar och dramatisera slaget vid Pottava i modern urban tolkning.
1 augusti: Skapa kontrarevolutionär kaos i Uruguay

På semestern roade sig min bror med att skriva in saker han tyckte att jag borde göra i min almanacka. Dessutom skulle jag hinna med att ägga alla födelsedagsbarn.

Jag gör konstant en massa fel på jobbet.
Idag åkte jag med familjen till nova lund och jag köpte två par skor. Sen blev det en kopp kaffe på ett café.
Imorgon ska bli trevligt, för malmö är en fin stad och jag ska träffa finfint folk.
Och ikväll har jag tittat lite på filmen Blow (men till slut gav jag upp, för osynkade läppar klarar jag faktiskt inte av). Men att Johnny Depp citerar Bob Dylan (okej, johnny depps rollkaraktär) är ju så himlens fint.
Mina ben ser ut att vara jättejättekorta.

" Dancing child with his shiny suit. He spoke to me - I took his flute. No, I wasn't that cute to him, was I?
But I did it because he lied, because he took you for a rid, beacuse time is on his side, and because I...I want you."

I didn't realize how young you were

jag har galet mycket skoskav.
idag upptäckte jag lund på cykel. jag cyklade till nova lund, mest för att fördriva tiden. jag köpte david batras bok "den som inte tar bort luddet ska dö". sen satte jag mig vid ett café, beställde en chai latte som inte var god och läste i min bok. sen cyklade jag hem.
nu är jag hungrig, mina föräldrar har massa gäster, och jag och mina bröder har gömt oss i ett rum med vars en dator. det ser extremt töntigt ut, men så är det.

hejdå.

cuz it's good for your mind

för att få en fin kväll är det bra att samla ihop folk som man tycker om. Av högsta kvalitet ska det vara. Som Stephanie, Kajsa, Miriam och Christel. Laga lite mat, ät, drick. Se en underbar film (gärna Moulin Rouge) och njut av goda frukter (egentligen är det meningen att jordgubbar ska vara en del av urvalet, men om det råkar vara så att alla jordgubbar äts upp under promenaden hem från stan så fungerar det nog iallafall). En sen powerwalk fram och tillbaka till centralstationen är mycket bra efter allt ätande. Väl hemma är det då dags för en av tidernas finaste filmer - Finding Neverland. Det är meningen att man ska börja småslumra medans man ser den, så därför är det bra att vara nerbäddad redan från början.
En mysig frukost med varma bullar, thé och juice står sedan på tur. Sen är det dags för att spöa Kajsa i kortspel, och mest bara slappa. Sen försöker man minska på sin skabbighet, och gör sig reda för en promenad in till stan där det blir en mocca latte på café mondos uteservering. Sen kan man, om man kan hantera det, gå och dregla över alla godsaker på konsum vid mårtenstorget, och sedan gå till malmborgs för att köpa lite film.
Jag tycker man borde göra sådant lite oftare, för det är hemskt trevligt. trots min galet jobbiga skoskav.
TACK för allt!

Nu ska jag bege mig ut på en promenad, och ikväll ska jag hälsa på farmor och farfar.

just drink up your blood like wine

Igår brände jag mig på armen och på fingrarna, fick klumpar i gröten, tog fel kräm, och var totalt jävla förvirrad.
jag pratade med en gubbe efter min jobbingtur, och insåg att ungefär halva sjöbo jobbar på orabadet.
Jag såg två macho killar ligga i mitten av en rundell. det såg lustigt ut.
idag skrämde jag slag på min arbetskollega, och gick en sömnig promenad.

så blir livet när man går upp klockan halv fem på morgonen. det är ju sjukligt.

och jag längtar tills imorgon! <3

He just smoked my eyelids, and punched my cigarette

I never really meant to do you any harm

Efter det att min Ipod slutat fungera under semestern, så spelades Bob Dylan en väldig massa i bilstereon (Bob Dylan är den enda artist som alla i min familj tycker är bra, och alltså kan enas om att lyssna på). Och jag har upptäckt att hans platta "Blonde on Blonde" är extremt bra. En ny Dylan-favorit. Så mitt tips är att ni lyssnar på den.
Favoritspår: Sooner or later (one of us must know)

Och jag vill resa. Jag vill så hemskt gärna ta en sista-minuten-resa eller så till någon trevlig stad. Som London, Paris, Berlin, Stockholm, Dublin, ja, vart som helst egentligen. jag vill, vill, vill.

Baby, baby dry your eyes...

...and tell the girls I'm back in town.

Efter nästan tre dagars bilåkande genom Frankrike, Italien, Schwiez, Tyskland och Danmark (och dessutom en 6 timmar lång båtresa) är jag nu hemma efter min två veckor långa vistelse på Korsika. Det har varit solsken, en sisådär 35 grader varmt, bad, små vandringar, fågelskådning, simning, konsert, imponerande båtar, åksjuka, tuggumi-tuggande, läsning, drömmar, restauranger, korsikan mix av italienska och franska, och fint sällskap. I så många ord. Det har varit fint, och avkopplande. Men jag har saknat folk för mycket. och min Ipod valde att sluta fungera efter ungefär en halv vecka, och det var inte alls trevligt må jag säga.

Och jag är förvånad över min egen effektivitet. För sedan jag kom hem vid tretiden har jag hunnit packa upp allting (tro mig, det är fantastiskt bra för att vara mig. det brukar normalt sett ta en vecka eller så), lagat min ipod (och jag är världens mest otekniska människa, och det är ett under att jag klarade det. Fast ska man vara helt rättvis så fick jag faktiskt lite hjälp av pappa) och jag har sprungit en runda.

Imorgon ska jag jobba, vilket innebär att jag måste gå upp så att jag kan ta bussen klockan 05:30. usch. men pengar, ja tack.
Och jag vill träffa mina gangstrar!

Bilder kommer nog någongång, och kanske ett lite roligare inlägg också.

all my bags are packed, I'm ready to go

igår var det partay i Alexandras sommarstuga på Österlen, och det var mys. Det var lite lekar, lite mat, lite spel, lite catwalk träning, och mycket fint folk. Vi sov i tält i trädgårde, och jag låg vaken och tänkte på grenen som knäcktes i skogen, vargen som ylade i fjärran, odjuret som morrade precis utanför, tjuvarna som klev ut ur bilen, och masken som krälade på utsidan av innertältet. örk. fast förutom masken, så var det bara inbillningar. och resten av tiden sov jag fint, och varmt, och drömde konstiga drömmar. till frukost gjorde vi krabbelurer på stomkök. det var lite minifjäll. och minifjäll tycker jag om. och jag tycker om mina fina vänner.

och imorgon (eller snarare inatt) drar jag till korsika. midsommarafton ska alltså firas på ett tåg. och det ser jag fram emot. för min ipod är på laddning, jag har laddat med böcker, och att åka tåg i långa sträckor är mysigt, framförallt om det är mörkt ute.
jag hoppas att resan blir bra. och att jag inte saknar folk alldeles för mycket.

because I miss you love

hejdå, ha det underbart!

I was a walrus

jag tyckte att jag var smart som bytte från telia till halebop.
igår fick jag det nya simkortet hemskickat, och när jag provade att sätta in det i mobilen visade det sig att min mobil är låst till telia. Så det funkade inte. Lösningen fick bli att jag och pappa bytade mobiltelefon. Jobbigast av allt var nog att alla mina mobilnummer försvann i flytten, och att jag därför var tvungen att skriva in alla på nytt.
Jag hade alltså fel.

Jag är stressad.
Jag har så mycket jag måste hinna med idag innan jag åker till Alexandra ute i ödemarken. Och jag vet inte ens hur jag ska ta mig dit. Värst av allt vet jag inte hur jag ska kunna ta mig hem. Och på fredag åker jag iväg på semester. och innan dess måste jag packa och städa mitt rum. och fixa lite andra småsaker hit och dit. Jag förstår inte hur jag ska hinna.
Jag är galet stressad.

auckland

jag är rädd för att glömmas bort.
och jag funderar ofta på om jag kommer förbli ensam resten av mitt liv.

seasons of love

idag upptäckte jag att jag har 135 kronor skuld på biblioteket. så jävla pissigt.
jag känner för att sova i ett tält. tur då att jag ska göra det på onsdag.
igår var det mys med christel, steph och kajsa (miriam mös någon annanstans). vi spelade in en film, såg en film, kajsa fick bajs på handen, jag sprang in i en buske och fick ett sår i ansiktet, vi åt på billig thai-restaurang och stötte på lel-folk. s och k stack, sen såg jag o c på en film med hillary duff. den var mest bara fjöntig, men det kan vara fint det med. det va iallafall en fin dag - med så fint folk kan det inte bli annat än fint ju.

jag behöver boktips! så snälla, snälla, om du läser det här och har ett bra boktips så skriv en kommentar! pretty please!

"we both know what memories can bring
they bring diamonds and rust"

hejdå

we're your dreamgirls

det är sommarlov. på riktigt. och jag kan inte alls förstå det. men skönt är det.
i torsdags var det brännbollsturnering och vår klass spöade skiten ur de andra. lärarna fegade ur och skyllde det på regnet. fy vad bra vi är.
efteråt städade jag lägenheten, handlade och lagade mat åt mig och mamma. på kvällen kom miriam, steph och christel hit. vi drack chaithé (TACK christel), åt glass och vattenmelon, och tittade på kalle och chokladfabriken. efteråt trängde vi ihop oss i mitt minirum och pratade om läskiga saker som man egentligen inte bör prata om sent på natten i mörker.
vi vaknade, åt gröt, såg på film och begav oss sedan till skolan för att gå på avslutningstjohej i aulan. det "planerade" klassmyset efteråt blev det dock inte så mycket av, men lite kubb och lite skratt hann vi med, innan jag, christel och steph begav oss hem till lägenheten för att diska, städa och se lite mer film.
och förresten så lämnade jag tillbaka min basklarinett idag. jag spelar alltså inte basklarinett längre. jag spelar inte klarinett längre. jag spelar faktiskt ingenting längre. jag bara väntar på att få de obligatoriska "vem är jag och vad vill jag"-tankarna i huvudet igen. jaja.
och de senaste två dagarna har kajsa varit saknad, för hon har lämnat oss för konsum. usch. fan ta konsum. heehee. men jag hoppas på att få träffa pettson och findus och allt vad de heter i helgen! :)

och imorgon ska jag kanske en sväng till ikea eller så. eller någon annanstans. för jag är ledig. helt ledig. inga prov, inga läxor, inga måsten, överhuvudtaget! UNDERBART!

and the now was outrageous

sista veckan i skolan är alltid extremt onödig. jag förstår inte riktigt poängen med den.
i måndags tog treorna studenten. vi slavade för dem och pyntade i teatersalen och i trappan. Jag undrar om de ens lade märke till det. resten var mest bara väntan på att de skulle springa ut. Men de verkade iallafall glada, och så ska det vara. och om ett år är det vi som står där och sjunger på trappan. jag vet inte riktigt vad jag tycker om det egentligen. (ett år kvar shalalalala). på kvällen var jag hos söta, söta annica. det var trevligt, och det så härligt att se henne så glad.
och visst ja, eftersom jag kom till skolan alldeles för tidigt gick jag till espresso house och drack kaffe, och en utbytesstudent började prata lite med mig. lite som tanten i malmö liksom. man borde prata mer med folk. jag avskyr att vara blyg.

tisdagen började med en musiktävling i kemi. Örjan visade upp gåshuden han fick när han hörde Whitney Houston sjunga, och han var lika örjanig som alltid. På engelskan delade Susanna ut visdomsord, och hon fick en fin tröja med trycket "Jude Law - Susanna would eat him raw". Fint. Bosse i princip dödade mig, genom att tvinga mig att sjunga solo för honom innan körlektionen började. Han sa att han var osäker på mitt betyg. Jag tror bara han gjorde det för att jävlas. Jag skakade i typ en halvtimme. Usch. Fysiken var jobbig, men vi avslutade med en lek. Jag var domare, men försvann i min egen värld och började drömma istället för att döma.

idag är jag trött, trött, trött. Jag blev mobbad av min lärare, spelade upp en engelsk pjäs och skrev slutprov i gehör. och oj vad gehöret gick dåligt. det är nästan så att man vill skratta åt det. men nu är det åtminstone över. jag ska aldrig mer läsa gehör. aldrig. HA! och idag var den sista riktigt skoldagen. mitt sista sommarlov närmar sig.
påvägen hem från skolan trodde jag att jag skulle ramla omkull så trött som jag var. hujedamej. kanske är det för att all stress börjar släppa så smått.

imorgon är det brännbollsturnering mellan ettor, tvåor och lärare.
på fredag är det skolavslutning.
på lördag är det sommarlov.
nästa fredag är det korsika som gäller.

believe me brother oh brother (örk)

åh!
igårkväll var så himla mycket trevligare än väntat. det var så trevligt att träffa folk från förr. jag sprudlade av glädje, och jag tror säkerligen att alla andra som var där (och som jag inte alls kände) trodde att jag var full som fan, eller hög. men skitsamma, för jag lär aldrig träffa dem igen. men jag fick iallafall bevisat för mig att gammal vänskap aldrig rostar, och jag tror faktiskt inte att jag hade insett hur mycket jag saknat dem! caroline var kvällens hjältinna, helt klart. och dessutom träffade jag my brotha from anotha motha. och två snubbar övade raggningsrepliker på mig. måste säga att de var rätt dåliga. men en kille sa att jag fick nysa på honom. tråkigt nog slutade kvällen tidigt, då en lång bussresa väntade. och tråkigast av allt är nog att jag missade corres fest, och mina sköna hönor från LEL. åh, vad jag har saknat dem dessa tre lediga dagar. hur fan ska jag överleva ett helt sommarlov? hujedamej!

och idag har jag tagit mig i kragen och försökt plugga gehör. det var en plåga må jag säga. mina ben ville inte var stilla, uppgifterna var tråkiga, och rummet var varmt. fy faan. men nyss gjorde jag ett gehörsprov på kyrkotonarterna på internet och fick 90% rätt. det var bättre än för en liten stund sen iallafall. jag måste bara lära mig det utan att sjunga också. usch. bläbläblä.
efter allt plugg gick jag ut en runda, såg öresundsbron i fjärran, gick vilse bland St Hans backar och provade en av de nya magnumglassarna. jag älskar sommaren.

imorgon är det student, och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Grattis till LEL-treorna förresten, ni klarade det! extra grattis till Annica <3 och Filip! :)

annika, vera, linnea, eveliina och caroline.