say something - anything

  •  hej
  • Jag har köpt nya solglasögon, som ska ersätta det paret som gick itu i fredags. de är precis likadana, fast lite större och lite snyggare. dessutom hittade jag finfina, och billiga, solglasögon på guldfynd - och jag fick verkligen stålsätta mig för att inte falla för frestelsen och köpa dem
  • i söndags vaknade jag klockan sju på morgonen av att vi hade en fågel i köket. balkongdörren hade visst varit öppen över natten och då passade vår lille besökare på att smyga in. en kruka föll i golvet och gick i bitar, men min pappa lyckades få tag på den lille rackaren och släppte ut den igen.
  • igår var det varmt som fan. jag - som avskyr att ha klänning - bytte om til klänning så fort jag kom hem från skolan (man ska inte ha tajta jeans och svart tröja på sig på så varma dagar, bara så ni vet). sen gjorde jag misstaget att sätta mig på balkongen och plugga kemi. när jag kom in hade jag blivit röd i högra halvan av ansiktet och hade fått en frän vit linje efter solbrillorna. usch ja. undrar när det hade tänkt försvinna.
  • igårkväll såg jag en fin film som heter "reign over me". den kan ni ju se, om ni vill.
  • igår fick jag ett telefonsamtal från victoriastadion - stället där jag tappade bort min almanacka i början av april. de hade hittat min almanacka!! fy vad jag blev glad! åh som jag saknat den! det roliga, eller kanske snarare äckliga, är att de sa: "jaa, vi har städat här nu och så hittade vi den". det var, som sagt,i början av april som jag glömde den där. har de inte städat sedan april? humhum.
  • jag fick ett mail från min chef idag, ett mail med mitt schema över sommaren. det blir inte så värst mycket jobb dock. men det är ju bättre än inget, och man kan ju se det som en erfarenhet som min mamma sa.
  • mamma har tandvärk. stackare.
  • engelskan idag gjorde mig glad. vi tränade på vår pjäs i solen. usch annamaj, hur ska man kunna lära sig allt utantill? efter skolan så köpte jag en klänning, som jag ska ha på mig när vi visar upp den, i second hand butiken.
  • idag hade jag matteprov. och det var jobbigt. jag har ingen aning om någonting. så därför säger jag ingenting mer.
  • på torsdag har jag kemiprov. och jag vet inte hur jag ska plugga, jag vet bara att jag borde plugga. och örjan är gullig, men förvirrad.
  • förresten, så ska jag bli 6000 kronor rikare före den 19 juni. åtminstone om jag har förstått allting rätt. det känns fint.
  • jag vill inte alls ha slutprov i gehör.
  • jag har slut på saker att skriva. anledningen till att jag skrev i punktform var att ingenting har något sammanband. fast så är det väl alltid.
  • hejdå

Kommentarer
Postat av: Kaycha

vi hade också en fågel inomhus en gång. i köksfläkten.

idag vaknade jag av att en gigantisk bålgeting brummade på mitt rum. mamma fick komma till räddning och dammsuga upp den, och sen vågade vi inte stänga av dammsugaren på en kvart. hujedanmej, vilka äventyr vi är med om linnea! förresten ska vår engelskapjäs äga.

2008-06-04 @ 10:39:35
URL: http://luckcomeseasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0