and the now was outrageous

sista veckan i skolan är alltid extremt onödig. jag förstår inte riktigt poängen med den.
i måndags tog treorna studenten. vi slavade för dem och pyntade i teatersalen och i trappan. Jag undrar om de ens lade märke till det. resten var mest bara väntan på att de skulle springa ut. Men de verkade iallafall glada, och så ska det vara. och om ett år är det vi som står där och sjunger på trappan. jag vet inte riktigt vad jag tycker om det egentligen. (ett år kvar shalalalala). på kvällen var jag hos söta, söta annica. det var trevligt, och det så härligt att se henne så glad.
och visst ja, eftersom jag kom till skolan alldeles för tidigt gick jag till espresso house och drack kaffe, och en utbytesstudent började prata lite med mig. lite som tanten i malmö liksom. man borde prata mer med folk. jag avskyr att vara blyg.

tisdagen började med en musiktävling i kemi. Örjan visade upp gåshuden han fick när han hörde Whitney Houston sjunga, och han var lika örjanig som alltid. På engelskan delade Susanna ut visdomsord, och hon fick en fin tröja med trycket "Jude Law - Susanna would eat him raw". Fint. Bosse i princip dödade mig, genom att tvinga mig att sjunga solo för honom innan körlektionen började. Han sa att han var osäker på mitt betyg. Jag tror bara han gjorde det för att jävlas. Jag skakade i typ en halvtimme. Usch. Fysiken var jobbig, men vi avslutade med en lek. Jag var domare, men försvann i min egen värld och började drömma istället för att döma.

idag är jag trött, trött, trött. Jag blev mobbad av min lärare, spelade upp en engelsk pjäs och skrev slutprov i gehör. och oj vad gehöret gick dåligt. det är nästan så att man vill skratta åt det. men nu är det åtminstone över. jag ska aldrig mer läsa gehör. aldrig. HA! och idag var den sista riktigt skoldagen. mitt sista sommarlov närmar sig.
påvägen hem från skolan trodde jag att jag skulle ramla omkull så trött som jag var. hujedamej. kanske är det för att all stress börjar släppa så smått.

imorgon är det brännbollsturnering mellan ettor, tvåor och lärare.
på fredag är det skolavslutning.
på lördag är det sommarlov.
nästa fredag är det korsika som gäller.

Kommentarer
Postat av: Linnea

tänk att man aldrig mer kommer behöva tänka: "vart drar detta ackordet nu då?" (som att jag skulle tänka så långt..)

2008-06-12 @ 22:26:55
URL: http://rentawreck.blogg.se/
Postat av: Linnea

tänk att man aldrig mer kommer behöva tänka: "vart drar detta ackordet nu då?" (som att jag skulle tänka så långt..)

2008-06-12 @ 22:26:57
URL: http://rentawreck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0